Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Therése Lindgren lanserar smink med hjälp av följarna

Publicerad: 25 april 2019, 11:12

När Therése Lindgrens veganska skönhetsvarumärke Indy Beauty lanserar smink står personer ur influencerns egen följarskara i centrum.


I februari 2018 lanserade Therése Lindgren, en av Sveriges största influencers, varumärket Indy Beauty som består av en vegansk hudvårdsserie som utvecklats i sociala medier tillsammans med hennes följare.

Nu lanserar Indy Beauty sin första sminklinje som även den är framtagen i nära samarbete med följarna. En panel bestående av 4 000 kvinnor i åldern 15-40 år har fått vara med och ta fram produkterna, som också fått sina namn efter några av Therése Lindgrens mest trogna följare.

Den nya lanseringsfilmen, regisserad av Nicolina Knapp, fokuserar på "interaktion och pepp" mellan både vänner och främlingar – och alla som medverkar är Therése Lindgrens egna följare.

– Många tycker det är jobbigt med ouppnåeliga ideal och bilder, men Indy Beautys produkter är inte bara för supermodeller, utan för alla som vill ha bra veganska och prisvärda produkter i badrumsskåpet och sminkväskan. Det är därför självklart för mig att det är Indy Beautys följare vi lyfter på vår hemsida, i våra sociala medier och i vår reklam. Vi ska uppmuntra människor att hylla sig själva – och varandra, säger Therése Lindgren i ett pressmeddelande.

Kosmetiklinjen består av 24 veganska produkter. Indy Beauty  säljs bland annat på apotek och på Lyko.

Regi Nicolina Knapp
Producent Carl Sander
DOP Josephine Owe
Gaffer Fredrik Nordensjö
Set Design Angelica Nyman
Grade Lucas Hofer
Music Marcus Andersson
Produktionsbolag
Tarot Pictures
Exekutiv Producent Carl Sander

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.