Nyheter
Thomas Eriksson klättrar i Egmont
Publicerad: 21 mars 2017, 08:55
Thomas Eriksson.
Foto: Pressbild
Han har en bakgrund på Omni och Aftonbladet. Nu tar Egmonts förlagsredaktör klivet upp till rollen som digital chef.
MF
Mårten Färlin
2015 rekryterade Egmont Thomas Eriksson från Schibsted. Nu tar han över rodret för Egmont Publishings digitala btb-verksamhet inom redaktion, annons och utveckling. Han kommer att ansvara för 20 medarbetare.
– Jag känner mig stolt och ödmjuk inför uppdraget att leda detta fantastiska gäng. Vi har kommit långt i vår digitala utveckling, men har samtidigt massor kvar att göra, kommenterar han själv.
Den digitala verksamheten startade 2014 och Egmont Publishings omsättning var 2016 drygt 1 miljard kronor med ett rörelseresultat (EBIT) på 67 (55) miljoner kronor.
Per Kjellander, vd på Egmont Publishing är glad över Thomas Erikssons kliv upp.
– Han har under sin tid på Egmont bidragit med många positiva förändringar och jag är säker på att han är rätt person att ta vår digitala btb-satsning till nästa nivå, säger han.
Vid sidan av Egmont jobbar han som ordförande för Sveriges Tidskrifters abetsgrupp för att ta fram riktlinjer för native-annonser.