Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Thomas Kusoffsky

Publicerad: 14 oktober 2009, 11:25

Marknadschef på Willys och nominerad i Sveriges 101 bästa Marknadschefer som går av stapeln på Berns den 21 oktober.


Ämnen i artikeln:

Thomas Kusoffsky

Thomas Kusoffsky

I er senaste kampanj har ni payoffen ”Willys berikar Sverige”. Hur känns det att vara en berikare?
- Ha ha, det känns fantastiskt bra! Men det är våra kunder som står för arbetet, vi har den billiga matkassen som bidrag.

Du jobbade tidigare på Valentin & Byhr. Idag beställer du istället reklam. Hur känns det att vara på andra sidan?
- Jo tack det känns bara bra, det är riktigt roligt!

Finns det komponenter i er senaste reklam som du känner man kunde gjort annorlunda?

- Absolut, det finns alltid saker att förbättra.

Vilka saker då?
- Ha ha, kan ju inte dra hela vår utvecklingsplan i detta forum. Men det handlar mycket om att få ihop helheten, allt ifrån butiksbesöket till när du sitter hemma i TV-soffan.

Vilket är ert bästa marknadsföringsdrag 2009?
- Inga trolleritricks, det är helt enkelt att vi fortsätter vår konsekventa linje med att förstärka positionen som den billigaste matkassen.

Vilka marknadsföringskanaler har funkat bäst för er?
- Under året har vi haft stort fokus på taktiska kanaler som ODR (oadresserad direktreklam) och butik och vi har adderat TV vilket fungerat bra som ett bra komplement för oss.

 Överväger ni att flytta till nya marknadsföringskanaler?

- Vi tittar ständigt på vilka kanaler som kan passa våra budskap.

Såsom?
- Vi har inte tagit några beslut på förflyttningar men vi följer självklart utvecklingen i de digitala kanalerna.

Ökar eller minskar ni era medieinvesteringar 2010?
- Det kan jag inte kommentera

Vad har ni för förhoppningar för 2010?
- Att vår positiva utveckling fortsätter och att nya kunder hittar till våra butiker.

Om du ser in i spåkulan- vilken position har Willys om 10 år?
- Förhoppningsvis samma som idag.


Willys byråer:
Reklambyrå: DDB Stockholm. Mediabyrå: Bright Media. Designbyrå: Happy Forsman & Bodenfors

Läs mer om eventet 101 marknadschefer och de nominerade

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Thomas Kusoffsky

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.