Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Thomas Minnhagen byter papper mot pixlar

Publicerad: 8 november 2007, 12:21


Men hallå, Thomas Minnhagen, som lämnar Expressen och blir ny försäljningschef på MSN. Varför byter du jobb?- Det är spännande! Jag får lära nytt och samtidigt dra nytta av mina gamla erfarenheter.Vem tar över på Expressen efter dig?- Vet inte, det får du fråga dem om. När jag slutade tog Torbjörn Wittström tillfälligt över.Vad är den största skillnaden mellan annonser på papper och på Internet?- Det är möjligheten till återkoppling och direktkontakt. Internet är ju ett direktresponsmedium.Vad är viktigast att tänka på vid annonsering på webben?- Jag har mycket att lära. Spontant är det viktigaste att ha ett rakt och bra sätt att kommunicera på som inte är irriterande för användarna. Det ska vara lätt att hitta vägen ut ur en annons om man inte är intresserad.Vilken är din favoritkampanj på nätet?- Har ingen.När ljusnar det för Internet?Det är dåliga tider för alla medieformer. Jag tror, som de flesta andra, att botten är nådd. Vändningen är på gång någon gång under 2003. Nu finns det möjlighet för enskilda företag att ta marknadsandelar. Det är det vi försöker göra.Hur går det för Expressen nu när du slutar?Jag var där i fem år, en fantastisk tid med duktiga medarbetare som kommer att klara sig bra.

Jessica Claesson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.