Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tidningen Info går i graven

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Ica förlagets två tidningar inom marknadsföring; Sälj & Marknadsföring och Info slås ihop. Det innebär att namnet Info gå i graven redan vid årsskiftet.


- Vi vill erbjuda annonsörer och läsare en starkare tidning inom marknadsföring. Vi slår ihop två tidningar med målsättningen att erbjuda en helt ny, fräsch produkt, säger Lasse Camenius.Han har varit chefredaktör för Sälj & Marknadsföring och fortsätter i den positionen på den nya sammanslagna tidningen.Tidningen Info kommer med sitt sista nummer i december och sedan läggs den ned. Den nya tidningen kommer dock att ta med sig en hel del av Info, däribland Sifo-undersökningar och en utökad bevakning av marknadskommunikation.- Infos styrka är marknadskommunikation, något som vi inte haft i samma mån i vår tidning. Vi har ju fokuserat på marknadsföring men även en viss säljinriktning. Men anledningen till att vi valde namnet Sälj & Marknadsföring istället för Info är att det bättre kommunicerar det vi vill göra.Nya Sälj & Marknadsföring kommer att utkomma med nio nummer per år och ska göras av den befintlig redaktionen på tre personer. Dessutom förstärks redaktionen med Infos redaktionschef Anders Faring.Den enda personer från Info som inte fortsätter med i den nya tidningen är chefredaktör Mikael Lundström.- Det är absolut inga hard feelings och Mikael kommer att fortsätta arbeta inom Ica Förlaget, menar Lasse Camenius.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.