Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tidningen Okej skrotas

Publicerad: 21 Januari 2011, 15:51

Tidningen Okej ser nu ljuset i tunneln. Egmont Kärnan slutar ge ut den kultförklarade tidskriften efter 30 år på den svenska marknaden. – Tidningen har kommit ut sen 1980 och det har hänt en del sedan dess, säger Malin Esaiasson, produktchef på Egmont Kärnan.


Tidningen Okej - nu ett minne blott.

Okej har sedan länge fört en tynande tillvaro i Sverige. Men den klassiska kändistidningen som startades av Hans Hatwig år 1980 har funnits kvar i det kraftigt förändrade medielandskapet.

Nu har den dock det sista numret getts ut.

– Medielandskapet, utbudet och målgruppen har förändrats. Varumärket är väl mest känt för de över 30 år idag, säger Malin Esaiasson.

Hur har försäljningen sett ut på det senaste året?

– Den har reflekterat det lite grann.

Malin Esaiasson vet inte exakt hur många som anlitas externt för att producera Okej. Men hon hävdar att det inte blir aktuellt med personalnedskärningar på förlaget på grund av nedläggningen.

– Som läget ser ut idag kommer det inte blir så, säger hon.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.