Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 13 februari 2015, 13:58
Jesper Edlund.
Foto: Pressbild.
De senaste åren har antalet utgåvor i Tidsams hyllor minskat. Men 2015 ser ut att bli ett trendbrott med ökat antal tidningar, säger de.
Ämnen i artikeln:
TidsamRunt 150 utgåvor har försvunnit varje år under de senaste åren i Tidsams varumärkesportfölj mot svensk handel. Detta som en konsekvens av att förlagen har sett över sina portföljer och skrotat tidningar som inte sålt bra. Men i år är Tidsam optimistiska om att trenden ska vända.
– De senaste åren har flera förlag sett över sina organisationer och sina varumärken för att möta läsaren och konsumenten i den alltmer digitaliserade världen, vilket naturligtvis påverkat den tryckta tidskriften, säger Jesper Edlund, marknadschef Tidsam i ett pressmeddelande.
Totalt erbjuder bolaget cirka 4000 utgåvor fördelat på runt 400 titlar.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Tidsam