Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tidskriftsjättar hyllar den hängivna läsaren

Publicerad: 8 December 2014, 12:35

Mats Carleson, vd Bonnier Tidskrifter. Camilla Sjöberg, vd Albinsson & Sjöberg. Bodil Ericsson Torp, vd Aller media, Per Kjellander, vd Egmont Publishing.

Aller och Egmont med flera har startat ett gemensamt pris för att hylla tidskriftsläsarna och visa på tidskriftens betydelse. Mottot är "Jag är intresserad, därför är jag intressant". Tävlingen där man ska hitta Sveriges mest hängivna läsare omfattar 70 titlar.


Ämnen i artikeln:

EgmontM-magasinAllerVagabondKalle AnkaBonnier TidskrifterBodil Ericsson TorpMats Carleson

Projektet inleddes i höstas och omfattar dels en kartläggning av svenskarnas intressen, dels utmärkelsen "Sveriges mest intresserade".

– Tidskriften är en symbol för vår identitet och vad vi är intresserade av. Vi vill med detta projekt visa hur viktiga våra intressen är för oss och hur viktig tidskriften är för våra intressen, säger Bodil Ericsson Torp, vd för Aller Media i en kommentar.

Hon är en av de vd:ar som ligger bakom projektet – det gör även vd:arna för Bonnier Tidskrifter, Egmont Publishing och Albinsson Sjöberg.

"Sveriges mest intresserade" är en utmärkelse som har instiftats för att både synliggöra och hylla Sveriges riktigt passionerade personer.

Närmare 70 titlar med alltifrån Kalle Anka, Bilsport och Vagabond till M-magasin deltar i jakten på "Sveriges mest intresserade" tidskriftsläsare.

– Även om vi konkurrerar med varandra så har vi också ett och samma mål, nämligen att lyfta fram och synliggöra våra läsare. Utan dem så skulle tidskrifterna inte vara vad de är i dag, säger Mats Carleson, vd för Bonnier Tidskrifter i en kommentar.

"Sveriges mest intresserade person" offentliggörs i mars nästa år.

Här finns mer information om tävlingen.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.