Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

”Tjejen ser ju bra ut”

Publicerad: 3 Augusti 2010, 13:02

Emma Green klev upp på prispallen i helgens höjdhoppsfinal i friidrotts-EM. Men det är inte bara det sportsliga som gör att nya sponsormiljoner hägrar framöver. – Tjejen ser ju bra ut och det är steg ett. Hennes utseende talar till hennes fördel och sen kan alla säga vad de vill, säger Daniel Wessfeldt som är manager till Emma Green.


Ämnen i artikeln:

Emma Green

Emma Green under helgens tävlingar. Foto: TV4.

Helgens EM-triumf borgar för ett ökat intresse kring att sponsra Emma Green. Det menar hennes agent Daniel Wessfeldt, som länge har väntat på att hennes verkliga genombrott skulle ske.

– Vi trodde att det här skulle komma för ett par år sedan, men det dröjde fram tills nu och förhoppningsvis har det forcerat en del mentala spärrar hos henne. Om hon håller den här nivån och förbättrar den handlar det så klart om miljoner på sikt, säger han.

Men eftersom den senaste triumfen är så pass nära i tiden vill Daniel Wessfeldt inte spekulera i vilka kontrakt som kan vara aktuella på kort sikt.

– Hon kommer att få en hel del att titta på i efterhand, men det är för tidigt att ge något uttalande om det nu. Det handlar också om hur kommersiell hon vill bli, säger han.

Det finns ytterligare en faktor som talar till Emma Greens fördel. Daniel Wessfeldt menar att kvinnliga idrottare som ser bra ut i regel är av större intresse för sponsorerna är männen.

– Hennes utseende talar till hennes fördel och sen kan alla säga vad de vill, säger han.

Enligt honom är ett tydligt exempel på det Kajsa Bergqvist och Stefan Holm, båda framgångsrika höjdhoppare, som har haft helt olika utveckling när det gäller sponsorer.

– Just höjdhopp för tjejer är alltid bra. Den grenen brukar betraktas som väldigt graciös, säger Daniel Wessfeldt.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Emma Green

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.