Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Toppbyråer slåss om Canal+

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Canal+ är på jakt efter en ny nordisk reklambyråpartner. Tidigare samarbetade man med Hjärtsjö, men när byrån lades ner i våras blev det aktuellt att se över byråfrågan.


-När Hjärtsjö splittrades har vi fortsatt vårt samarbete med Daniel Berglund, Pelle Lundh och Cecilia Berglund på Macleod istället och det har vi varit nöjda med. Men eftersom vi nu genomför vi en tung intern process har det också blivit aktuellt för oss att se över vårt byråsamarbete, säger Jenny Tidbeck, nordisk reklamchef på Canal+Canal+ har haft kontakt med ett stort antal byråer för ett nytt nordiskt samarbete. Enligt vad Resumé erfar tävlar dessa 14 byråer om uppdraget: Forsman & Bodenfors, Lowe Brindfors, King, SJW&E, ANR.BBDO, Storåkers, Leo Burnett, Thörn & Täckenström, Ogilvy, Ruth, Grey Momentum, Abby Norm, HCYR och Macleod.- Visst, jag har träffat 14 byråer. Nu går vi vidare med sex stycken, men vilka de är vill jag inte gå in på, säger Jenny Tidbeck.Enligt uppgifter till Resumé är det dessa sex byråer som nu gått vidare: Forsman & Bodenfors, Storåkers, Macleod, Ogilvy, SJW&E och Leo Burnett.Byråvalet, som ska vara klart till den första december, berör enbart Canal+, inte Canal Digital och samarbetet med Stenström & Co.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.