Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Toppchefer lämnar Blockets kommunikations- och marknadsavdelning

Publicerad: 24 Juni 2019, 08:24

Under Cecilia von Krusenstierna och Linnea Agueros tid på Blocket har företaget genomfört en rad förändringar i sin externa kommunikation.

Blockets mångåriga marknadsdirektör Cecilia von Krusenstierna lämnar bolaget för Readly. Med sig tar hon Blockets PR- och hållbarhetschef Linnea Aguero.


Ämnen i artikeln:

Cecilia von KrusenstiernaBlocket

Cecilia von Krusenstierna kom till Blocket från Eniro 2014 där hon hade en roll som director of marketing & traffic. Sedan dess har hon haft högsta ansvar för Blockets marknads- och varumärkesstrategi, pr, CRM och inhouseproduktion. Det senaste året har hon även fungerat som varumärkets chief customer officer.

Nu väljer hon att gå vidare till snabbväxande Readly. Företaget, som erbjuder digitala magasin, har den senaste tiden tagit in 157 miljoner kronor i nytt kapital och tillsatt Maria Hedengren som ny vd.

– Readly väckte mitt intresse då deras affär bygger på ett stort och revolutionerande skifte från analog till digital konsumtion av magasin som jag verkligen tror på. I min roll som Chief Growth Officer kommer jag vara med och driva den övergången vilket tilltalar mig. Jag ser fram emot att få lära känna teamet på Readly i höst och låta min erfarenhet bidra till att uppfylla de expansiva målen som finns på bolaget. Bakom mig lämnar jag ett fantastiskt bra team på Blocket som jag är mycket stolt över, säger Cecilia von Krusenstierna.

Under Cecilia von Krusenstiernas ledning har Blocket inlett ett reklamsamarbete med Emakina DBG som i sin tur sjösatt ett kommunikationskoncept där folkkära kändisar gör "mockumentärer" om sina köp- och säljupplevelser. Blocket har även aviserat att 2019 ska bli ett år av tillväxt.

Även Linnea Aguero, pr- och hållbarhetschef på Blocket, väljer att gå vidare i karriären. Tillförordnat chef för Blockets PR- och editorialteam blir Tero Marjamäki, sedan tidigare presschef på Blocket.

– Transformera magasinbranschen och tillvarata fördelarna när fysiskt content blir digitalt - när jag fick veta att Cecilia skulle börja på Readly kände jag direkt att jag ville vara med. Här finns ju massor av spännande fördelar att utforska och kommunicera till såväl konsumenter, publicister, annonsörer och samhället i stort. Jag är och förblir ett stort Blocket-fan, men jag är så glad att få en plats i teamet hos ett av Sveriges snabbast växande bolag och arbeta med PR och hållbarhet på global nivå, säger Linnéa Aguero.

– Jag är jätteglad att kunna välkomna både Cecilia von Krusenstierna och Linnea Agueros till teamet, jag är övertygad om att deras kunskap och erfarenhet kommer att tillföra mycket till Readly´s fortsatta framgång, Readly´s vd Maria Hedengren i en skriftlig kommentar till Resumé.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.