Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tove Norström

Publicerad: 13 januari 2009, 12:13

Tove Norström, 29, är copywriter på reklambyrån Family Business som blivit rikligt belönad för sitt jobb för Absolut. Hon tar plats i dr-juryn i Månadens kampanj.


Ämnen i artikeln:

Månadens KampanjFamily Business

Tove Norström

Hur många år har du varit i branschen?
– Fyra.

Vilka kunder jobbar du med?

– Absolut Vodka, Friggs, Centrumutveckling och Carlsberg Sverige.

Vilken är din drömkund?
– När jag ser Hermès fantastiska hemsida vill jag jobba med dem. När det är Superbowl-säsong vill jag jobba med amerikansk öl och där emellan vill jag gärna jobba med hjälporganisationer. General Motors kunde ju vara en utmaning nu också.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Min första annons i tryck är fortfarande svårslagen. Det var för Polaroid solglasögon och jätterubriken löd "Ögonskugga". Jag tyckte att jag var så otroligt fyndigt. Det tycker jag nog fortfarande förresten.

Vad känner du när du ser dina annonser i tryck nu för tiden?
– Jag får fortfarande en oklädsamt stor självuppfattning. Förhoppningsvis känner jag mig stolt och nöjd men det händer så klart att man hittar detaljer man skulle vilja ändra på när man för första gången ser den i sitt riktiga sammanhang.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– Bäst vet jag inte men det jag gubbskrattar åt just nu är Comviq Kontants brevduva.

Vad blir nästa dräkt för Absolutflaskan, kan du ge en hint?
– Jag kan. Men jag får inte.

Om du inte fick jobba inom reklam, vad skulle du göra då?
– Jag skulle vara Sveriges första oplågade Dramaten-skådis. Eller så skulle jag vara skitrolig programledare för något nöjesprogram. Bäst vore förstås om jag bara fick skriva krönikor resten av mitt liv.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.