Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Toyota fortsätter med reklambyrån SWE

Publicerad: 11 februari 2009, 10:33

Efter en upphandling som pågått sedan i oktober väljer Toyota sin gamla reklambyrå SWE. Förklaringen är det förändrade läget på bilmarknaden.


Ämnen i artikeln:

ToyotaSWE

Tomas von Hedenberg väljer sin gamla byrå.

– Vi har genomfört en bra och intressant pitch, väl koordinerad av byråvalsrådgivare Max Aperia på Sveriges Annonsörer. Processen har varit mycket givande och vi har mött byråer som gjort ett riktigt bra jobb. Samtidigt är det ett omfattande arbete att fasa in en ny byrå. Med tanke på det rådande marknadsläget har vi fått andra områden att prioritera än att byta byrå. SWE är i det sammanhanget en trygg och också en duktig partner som kan oss väl, därför väljer vi att ligga kvar, säger Toyotas marknadschef Tomas von Hedenberg i en kommentar.

Ulf Enander, vd på SWE är mycket glad över att få behålla Toyota.

– Toyota är ett väldigt bra varumärke med väldigt bra människor, säger Enander, som blev varse om Toyotas kovändning för en vecka sedan.

Toyota är en av SWE:s fyra-fem största kunder, enligt Enander.

Vad innebär det här för SWE?

– Det här innebär att vi fortsätter att jobba med Toyota som vi har gjort, det kan bli förändringar i arbetssättet, men det är för tidigt att säga.

Enligt Ulf Enander är det också för tidigt att säga vad det innebär personellt för byrån.

Toyota och SWE inledde samarbetet 1999.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

ToyotaSWE

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.