Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tre byråer tävlar om Swedbank

Publicerad: 10 mars 2009, 09:05

Tre byråer slåss nu om ett reklamkonto hos Swedbank. Men det ligger inte några miljonbelopp i potten, säger banken. En uppgift som ifrågasätts av byråerna.


Ämnen i artikeln:

Thomas BacktemanSwedbank

Thomas Backteman.

Efter uppbrottet från Saatchi & Saatchi har banken varit byrålösa. Men förra veckan bjöds tre stycken reklambyråer in till Swedbanks pitch.

– Det stämmer att vi går ut i en pitch nu men uppdraget kommer att vara väldigt begränsat. Jag tippar på att det kan handla om några hundratusen i byråarvode årligen, säger Thomas Backteman, kommunikationsdirektör på Swedbank.

Men byråerna som Resumé har varit i kontakt med ifrågasätter uppdragets ekonomiska storlek.
I pitchdokumentet finns ingen ekonomisk information samtidigt är banken noga med att påpeka att de inte är intresserade av någon traditionell pitch utan mer vill se ”perspektiv och resonemang” än färdiga lösningar.

Claes de Faire

Ämnen i artikeln:

Thomas BacktemanSwedbank

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.