Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 10 december 2018, 08:29
OTW:s kampanj #medsyster var en av de svenska kampanjer som i helgen prisades under Pearl Awards.
Foto: Arvida Byström
Pearl Awards är en av contentbranschens mest prestigefyllda tävlingar. När tävlingen i helgen avgjordes tog Spoon, OTW och The Chimney Pot hem totalt tolv priser, varav tre guld.
Ämnen i artikeln:
Pearl AwardsMed 14 år på nacken är amerikanska Pearl Awards en av de äldsta tävlingarna i branschen. Priset delas ut av the Content council och belönar både B2C och B2B-kampanjer.
I helgen hölls så årets gala i Hearst Tower i New York, och OTW, The Chimney Pot och Spoon höll den svenska fanan högt genom att prisas tolv gånger om.
Svenska vinnarna:
OTW:
Silver i best new program launch för Volvo Cars – Volvo cars explorers & global stories.
Brons i best use of influencer marketing för Röda korset – Hjälp! Vart tar pengarna vägen?
Silver i best use of video för Stöldskyddsföreningen – Stoppa tjuven: 57 do's and dont's.
Guld i most effective: non profit/association/government för Röda korset – #medsyster - av kvinnor, för kvinnor.
Brons i most effective: retail, fashion and beauty för Sova – Gjord för bättre sömn.
Spoon:
Silver i best use of native advertising för Postnord – Postnords nativekampanj under hösten 2017/våren 2018.
Guld i best use of social media för Preem – Team Preem - för alla som älskar Vasaloppet.
Brons i best use of social media för Volvo Trucks – Volvo Trucks sociala medier-närvaro 2017-2018.
Brons i most effective: automotive för Volvo Trucks – Volvo Trucks sociala medie-närvaro 2017/2018.
Brons i most effective: food and beverage för Kiwi – Middag för en
Silver i most innovative content solution för SOS Alarm – Glöm inte att komma ihåg
The Chimney Pot:
Guld i best print experience B2B för Holmen – Paper magazine
Ämnen i artikeln:
Pearl Awards