Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Tre:s nya attack mot jacket

Publicerad: 25 januari 2010, 12:34

Höstens kampanj för att ”Telefonjack – nej tack” blev en stor succé. Nu drar bolaget igång vårkampanjen på samma tema. Förhoppningen är att öka försäljningen genom att bredda målgruppen.


Ämnen i artikeln:

Scholz & FriendsCamp DavidTreGina Azaric

En jackfri generation är budskapet i printkampanjen.

– Kampanjen i höstas blev en formidabel succé. Vi är den snabbast växande operatören med 300 000 nya kunder i fjol och kampanjen hade en stor del i ökningen, säger Gina Azaric, marknadschef för privatkunder på Tre.

Budskapet i kampanjen är enkelt. Genom att skrota din fasta telefon och bara använda mobilen kan du spara en rejäl slant. Tre har också förpackat sitt erbjudande som ett ”sparpaket”.

Idag drar steg två av kampanjen igång.
– Va har du fortfarande jack?, är frågan vi ställer nu. Vi såg att den förra kampanjen breddade vår målgrupp. Flera över 50 år både gillade kampanjen och blev kunder.

Precis som höstkampanjen blir det en stor satsning i framförallt tv och print. Bakom kampanjen ligger Scholz & Friends och Camp David.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.