Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tre svenska pr-kampanjer tar plats bland världens bästa

Publicerad: 18 September 2019, 09:58

BCW:s "Pu:rest - a waste water beer", Edelman Deportivos "Old Milk" och House of Radons "Dear Condom" rankas bland världens bästa pr-kampanjer.


Ämnen i artikeln:

BCWHouse of RadonEdelman DeportivoSabre Awards

När den EMEA-upplagan av Sabre Awards, världens största pr-tävling, ägde rum i maj tidigare i år prisades flera svenska byråer. Bland annart vann BCW Nordens bästa kampanj för "Pu:rest - a waste water beer" för Carlsberg Sweden/IVL Swedish Environmental Institute och New Carnegie Brewery. "Pu:rest" är Sveriges första öl brygd på återvunnet vatten, en nyhet som fick stort medialt genomslag när den presenterades förra året.

Nu har The Holmes Report, som driver Sabre, avtäckt sin lista "2019 Global Sabre Awards" som innehåller de 40 bästa pr-kampanjerna på ett globalt plan som har valts ut bland över 5 500 bidrag i alla Sabre Awards tävlingar.

På listan tar tre svenska kampanjer plats, förutom "Pu:rest - a waste water beer" även "Old Milk" av Edelman Deportivo för Coop och "Dear Condom" av House of Radon för RFSU. Den 23 oktober kommer avslöjas rankningen från 1-40 under den globala Sabre Awards-galan.

Se hela listan här.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.