Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Trigger och General Assembly i utbildningssamarbete

Publicerad: 14 Augusti 2017, 12:16

Dora Streiffert, vd på Trigger Stockholm, Anand Chopra-McGowan, Europachef på General Assembly och Svetlana Knyazeva, chef för företagsförsäljning på General Assembly

Foto: Pressbild

Till hösten kommer den globala utbildningsaktören General Assembly i samarbete med svenska Trigger att hålla kurser i digital marknadsföring, innovation och produktutveckling.


Ämnen i artikeln:

TriggerUtbildning

Den globala utbildningsaktören General Assembly har sedan tidigare kunder som Spotify, New York Times och adidas. Nu vänder man blicken mot den nordiska marknaden. Från och med i höst kommer bolaget i samarbete med svenska Trigger att hålla digitala kurser med inriktning på den nordiska marknaden.

– Gapet mellan vad som krävs och den kompetens som finns hos många företag och organisationer är fortfarande för stort för att möta framtiden på ett hållbart och konkurrenskraftigt sätt. General Assembly har kommit absolut längst med kompetensutveckling inom digital transformation med allt vad det innebär. Därför är vi jättestolta över att tillsammans med dem kunna erbjuda ett helt nytt utbildningskoncept på den svenska marknaden, säger Dora Streiffert, vd för Trigger Stockholm.

Kurserna hålls i femdagars-bootcamps med premiär den 13 november. Kurserna erbjuds i både Stockholm och Oslo.

– Trots att Stockholm ligger i fronten inom startup- och techvärlden är behovet av digitala kunskaper fortfarande enormt bland större, mer traditionella företag. Där hoppas vi kunna göra skillnad, säger General Assemblys Europa-chef Anand Chopra-McGowan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TriggerUtbildning

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.