Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Trög start gav bra år för Scholz & Friends Stockholm

Publicerad: 7 december 2007, 12:45

Scholz & Friends Stockholm är en av de nominerade i mellanbråklassen i ”Sveriges bästa byrå”. Efter en trög start utvecklades året till ett väldigt bra år för reklambyrån. – Vi fick hålla oss på tå och slipa på hur vi arbetar, säger Kay Höök, vd Scholz & Friends Stockholm.


Kay Höök.

Under året har Scholz & Friends Stockholm fått nya kunder i form av Skistar och Metro. De sällar sig till byråns andra storkunder som Nike, Media Markt och Fritidsresor.

– Vi utvecklar ständigt våra relationer med våra kunder. Vi försöker med rätt idéer och lösningar hela tiden driva dem framåt. Det visar sig nu, säger Kay Höök.

Hur har året varit?
– Vi har haft ett väldigt bra år. Vi startade året ganska trögt. Men framåt våren och sommaren var vi delaktiga i många pitchar och vann flera.

När det gick trögt, gjorde ni några förändringar då?
– Vi försökte att analysera det lite grann. Att det gick lite trögt gjorde att vi fick hålla oss på tå och slipa på hur vi arbetar. Sedan var det tur och skicklighet som gjorde att vi tog oss vidare och fick ett bra år.

Vad har du sett för trender hos era kunder?
– Det blir allt vanligare att kunder vill ha en kombination av strategisk varumärkeskommunikation och taktiska insatser. De vill inte göra åtskillnad mellan imagebyggande och taktiska lösningar, säger Kay Höök.

Galan för Sveriges bästa byrå hålls den 12 december. Anmäl dig här!

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.