Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Trollhättan går på reklamoffensiv

Publicerad: 2 Februari 2010, 09:19

Senaste årets mediebevakning av Trollhättan har varit dyster. Nedläggningshotet för Saab har gett kommunen en krisstämpel. Nu när bilaffären är i hamn satsar kommunen på reklam för att visa upp en staden från sin bästa sida.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GTV4Dagens Industri

Peter Asp är informationschef på Trollhättans kommun. Han har anlitat reklambyrån Profil Communication för uppdraget. Den kommer att synas lokalt i TV4, i lokal dagspress och Dagens Industri. Även i radio kommer kampanjen att kunna höras. Budgeten är ganska stor för en kommunal kampanj.
– Vi har en budget på 550 000 som betalas av kommunen, säger Peter Asp.

Kampanjen bygger på felstavningar såsom Omögligt, Je öpp och Höpplöst, samtliga med underrubriken Vissa saker är svåra att stava till i Trollhättan.

Åsa Örtengren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.