Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Trycket ökar på Volontaire

Publicerad: 31 mars 2009, 14:21

Det drar ihop sig.
På fredag klockan tolv ska Volontaires tre Berghs-praktikanter presentera sitt koncept för Adidas –  Adidas-tv – vare sig Adidas vill eller inte.
Nu har även internationell branschpress som Campaign uppmärksammat The Impossible pitch.


Onekligen en högoddsare!
Volontaire gav medvetet de tre Berghs-praktikanterna Malin Berg, Henrik Bohman och Elisabet Fischer ett omöjligt uppdrag: vinn ett globalt Adidas-konto på tre veckor.

Som ett svar på Adidas egen devis Impossible Is Nothing startade de The Impossible Pitch, ett slags öppet dokumentationsprojekt som fått eget liv på webben i jakten på det omöjliga uppdraget. Nya idéer har hela tiden strömmat in till bloggen.

Nu startar också en nedräkning – bokstavligen – inför fredagen då praktikanterna ska redovisa sitt projekt för Adidas – oavsett pitch eller inte. Arbetsnamnet är Adidas.tv.
Klockan 12.00 ska den presenteras på bloggen.

Förväntningarna är höga. Projektet har även fått uppmärksamhet i internationell branschpress och på stora bloggar i branschen.
– Hela tanken har varit att visa att det inte längre fungerar att skicka ut budskap. Det är lönlöst. Allt handlar om att skapa samtalsämnen. Det är också vad kampanjen går ut på: blir det en tillräckligt bra eller inte?, säger Carl Unger, vd för och delägare i Volontaire.

Bloggen kommer på klockslaget 12.00 förvandlas till en färdig presentation som kan skickas fysiskt.
– Det vore förstås extra kul om alla också såg begåvningen hos våra tre 22-åringar som verkligen visat att en kul idé kan ge uppmärksamhet. Det behövs inget Volontaire för den sakens skull, säger Carl Unger.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.