Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag28.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV4 gör klassiskt format – i ny tappning

Publicerad: 9 April 2015, 10:13

Under slutet av 1990-talet jagades par av kändisar under tre säsonger av TV4:s På Rymmen. I höst lanserar kanalen det snarlika formatet Spring! där tittarna kan interagera och påverka utgången för paren.


Ämnen i artikeln:

Pär LernströmTV4

Liksom i På Rymmen är det kändisar som kommer att jaga de tio paren som tävlar i Spring!. I stället för Martin Timell är Pär Lernström programledare. Mycket av innehållet kommer att kretsa kring digital närvaro där tittarna via interaktion direkt kommer att påverkar vilka av paren som går vidare eller åker fast.

– I höstas genomförde vi en fullskalig pilot där vi tillsammans med tittarna svarvade fram det vi kommer att få se i höst. Resultatet är ett program där tittarna bjuds in för att i allra högsta grad vara med och påverka utgången i denna nervkittlande dygnetrunt jakt, säger Pelle Porseryd, exekutiv producent på TV4 i ett pressmeddelande.

Spring! kommer att sändas i åtta veckor under hösten. Under veckodagarna kommer tittarna kunna följa de jagade i TV4 Play när de utför sina uppdrag och under helgen blir det sedan direktsänd veckofinal med rafflande kurragömmalek.

Om paren blir hittade under direktsändningens finaljakt avgör tittarna vilka som tvingas lämna tävlingen. Tittarna kan också hjälpa deltagarna med sina uppdrag och ge dem boende, men också tipsa kändisarna om var paren befinner sig. På sociala medier kan tittarna avslöja parens och kändisarnas positioner, tipsa om bra gömställen på orten eller helt enkelt vilseleda med felaktig information.

Spring! produceras av produktionsbolaget ELK.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Pär LernströmTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.