Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 4 mars 2008, 14:45
Efter bara ett år bryter TV8 samarbetet med reklambyrån Berntzon Bylund. Ny byrå är Storåkers McCann.
– Det är ingen stor dramatik Berntzon Bylund har gjort kampanjer som gett bra resultat både i kampanjmätningar och tittarsiffror. Vi har båda bestämt att det är dags för en paus.
Uppdraget att göra reklamen för MTG:s nischkanal går istället till Storåkers McCann.
– Jag har inte gjort någon upphandling, men varit runt och känt på några byråer. Storåkers kändes bäst för oss just nu, säger Johanna Öberg, försäljnings- och marknadschef på TV8.
Storåkers ska främst vässa kreativiteten i kampanjerna.
– Vi har redan gjort ett grundligt varumärkesarbete, så nu handlar det mer om hur vi ska kommunicera.
Först på Storåkers agenda står kommunikationen runt de nya program som TV8 släpper vecka 13.
– Det blir inte en lika stor kampanj som den som vi just är klara med. Det kommer bli viktigt för oss att ses under hela våren.
David Hägglund, byråchef på Storåkers, tycker att det ska bli spännande att jobba med den nya kunden.
– Det ska bli spännande att marknadsföra någon annans kreativitet.
Arbetsgruppen på Storåkers kommer att innehålla: Mitte Blomqvist, ad; Emma Pernald, projektledare; Therese Bohlin, strateg; Therese Flodin produktionsledare och copy Christian Heinig.
Tobias Rydergren