Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Två kulor vaniljglass med extra ketchup tack!

Publicerad: 9 juni 2010, 14:45

En chef från Felix åker till Oslo. Hans mål är att få en tjej han hittat på Facebook att gilla pannkakor med ketchup på. Det är grunden för Åkestam Holsts nya ketchupkampanj för Felix. – Hela historien stämmer faktiskt, säger Fredrik Josefsson ad hos åkestam.holst.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Kampanjens budskap är: Allt blir godare med Felix Tomatketchup !”. Kreativa exempel som syns i utomhusannonserna är bland annat banan, hummer och glass.
– Nästan alla känner nån som äter ketchup till något annorlunda, till glass, till mackan. Vi ville skapa glädje kring ketchup, visa att man kan äta det till vad som helst, säger Fredrik Josefsson.

Huvuddelen är dock en film som berättar historien om Lars-Erik Jönsson, produktchef på Felix.

När han hittar Isabelle Liljestrands Facebookgrupp ”Jag äter ketchup till allt utom pannkaka” blir han inte glad utan upprörd. Han beger sig till Oslo för att övertyga henne. Det går utmärkt att äta ketchup till pannkaka.
– Vi hittade den där Facebookgruppen på riktigt och hörde av oss och frågade om vi fick göra film med henne. Hela historien stämmer faktiskt, men sen så har vi spetsat till det på vägen, säger Fredrik Josefsson.

Tror du på Lars-Eriks ketchupresa? Här kan du i vilket fall se filmen.

Kampanjfakta

Uppdragsgivare: Felix
AD: Fredrik Josefsson
CD: Andreas Ullenius
Copy: Adam Reuterskiöld
Projektledare: Kjell Månsson
Produktionsledare: Madeleine Carlsson

Grafisk Design: Lotta Person

Planner: Dan Landin

Produktionsbolag: Jesper Kouthoofd
Regissör: Jesper Kouthoofd

Illustratör: Andreas Bennwik / Rithuset

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.