Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Twilfit till Mediekompetens

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Just nu håller Twilfit på att förändra sin kommunikation. Från ett starkt fokus på utbudsreklam till ett modeföretag med en unik stil. Samtidigt byter Twilfit mediebyrå från Initiative Universal till Mediekompetens.


Sedan en tid tillbaka ägs Twilfit av Lindex. Mediekompetens sköter redan medierådgivningen för Lindex och därför fanns det samordningsvinster att göra, men när det gäller själva kommunikationen gäller vattentäta skott.- Vi står för något helt eget dessutom ska vi förändra både vår kommunikation och våra butiker mycket den närmaste tiden, säger Christina Kullander, marknadschef på Twilfit.Den första "nya" butiken kommer att slå upp portarna den 23:e oktober. Men de första nya kampanjerna får vänta tills i vår. Då kommer Twilfit då att ha en ny mediestrategi och ett nytt reklamspråk.- I dagsläget har Twilfit haft sin tyngdpunkt i dagspress och lite utomhus. Vi tittar över mediestrategin nu när Twilfit ska gå från utbud till profilering, säger Johan Skylling, vd på Mediekompetens.Twilfit kommer att fortsätta jobba med reklambyrån Sandell Sandberg. Twilfit lägger mellan 15 och 20 miljoner brutto på medieköp årligen.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.