Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Twittrar på torget

Publicerad: 6 november 2009, 08:48

Reklambyrån Ymers kampanj lyfter Liljeholmens nya galleria. Förutom att kvarterets anslagstavla är i fokus ska också Liljeholmstorgets personal utbildas i Twitterkunskap.


Ämnen i artikeln:

Twitter

– Det finns så mycket kreativitet i området kring Liljeholmen. Målet var helt enkelt att skapa en kvarterskänsla, vilket vi har lyckats med. Vi vill inte locka stadsborna, utan mer vara ett lokalt förankrat centrum, säger Mats Wallin, projektledare på Ymer reklambyrå till Resume.se.

När invigningskampanjen gjordes synlig för liljeholmsborna sattes små post-it lappar upp runt om i kvarteret. Dessutom har det hela tiden florerat ett Twitter-konto där butiker och cafeér har nått ut till kunder. Responsen har varit över all förväntan. Idag är det reklambyrån Ymer som står för att Twitterkontot uppdateras, men från och med nästa vecka ska butikerna sköta det själva. Därför ska de nu genomgå en utbildning.

– Det är viktigt att skapa en dialog med boende i området, fortsätter Mats Wallin.

Maria Floman, Centrumchef Liljeholmstorget, håller med:

– Boende i området skriver på sina bloggar och svarar på våra twitterinlägg. Kvarterskampanjen som Yrme skapade har stor del i att det under öppningshelgen kom runt 170 000 besökare.

Samarbetet planerar att fortsätta och nu är det julkampanjen som ligger närmast.

– Vi kommer att bygga vidare på kvarterskänslan. Liljeholmsborna ska känna att deras nyöppnade galleria ligger precis runt hörnet, säger Mats Wallin.

Matilda Sundåker

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.