Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ulrika Falk

Publicerad: 13 maj 2009, 08:19

Chefredaktör Ulrika Falk som kom ut med första numret av pysseltidningen101 nya idéer, en utlöpare från Allt i Hemmet som ska komma ut två gånger i år.


Ämnen i artikeln:

101 marknadscheferBonnier Tidskrifter

Ulrika Falk

Hur vågar ni starta en ny titel med tanke på den svaga annonsmarknaden just nu, i synnerhet inom tidskrifter?
– Vi har faktiskt inte upplevt några problem. Vi är jättenöjda med utfallet och har till och med slagit budget. Det finns ju också ett intresse från många annonsörer att nya titlar kommer ut även under tuffa tider.

Har ni satt budgeten för lågt alltså?
–Nej, jag tror helt enkelt ligger rätt i tiden. Allt i hemmet, som avsändare, är också en kvalitetsstämpel för annonsören. Det här är inget trevande projekt, utan en färdig tidning redan vid första numret.

Det är ett överskott på idéer som genererat tidningen, om jag förstått saken rätt?
–Våra andra titlar kan inte rymma allt, men vi har haft en känsla av det finns ett intresse för det material som inte fått plats i de andra titlarna.  

Vilket är det bärande knäcket?
–Det handlar snarare om att ingen av idéerna eller tipsen ska vara för svåra att genomföra. Innhållet är brett, från smycken till att gjuta betong.
–Det kommer hela tiden nya idéer. Och det var otroligt enkelt att fylla tidningen. Vi kan göra hur mycket som helst.

Varför inte 1001 idéer?
– Ja, varför inte. Allt handlar om annonsmarknaden.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.