Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ulrika Good

Publicerad: 3 december 2008, 09:06

Resume.se tar tempen på branschens bloggare. En av de flitigaste är Ulrika Good, copywriter på reklambyrån Goss.


Ulrika Good.

Vad skriver du om?
– Jag tror att jag är en ganska ovanlig bloggare i reklambranschen, eftersom jag inte alls är nichad, utan bloggar om det mesta. Fast mer reklam än i genomsnittsbloggen blir det förstås.

Varför bloggar du?
– Jag började i ett svagt ögonblick och sedan dess har jag inte kunnat låta bli. Dessutom är det skönt att skriva utan en uppdragsgivare och min främsta hobby just nu.

Vad har du för ambitionsnivå på bloggen?
– Jag försöker vara hyfsat genomtänkt och bjuda på någonting i varje inlägg. Vad jag bjuder på varierar väldigt mycket: lite underhållning, en tanke, ett fniss, en åsikt eller en reflektion. Sedan slinker det förstås igenom ett och annat totalt meningslöst skitinlägg också.

Något inlägg som du ångrat i efterhand?
– Nej, det enda jag kan komma på är de tillfällena när det är något som jag gått och tänkt på, men inte kommit mig för att skriva om, och så är det någon annan som hinner före. Då kan jag ångra att jag inte var snabbare.

Får du mycket respons från läsarna?
– Ja, ganska. Jag har väldigt kloka och inspirerande kommentatorer, och de är en viktig anledning till att jag fortsätter.

Vilka andra bloggar följer du?
Heja Abbe

Mymlan
deep.edition
Bloggfrossa
Silverfisken
Nemo
detvarintejagdetvarsossarna
Tyskungen
The Girls of Florida
Pseudonaja
Lotten
En man med ett skägg
Please copy me
Kontaktmannen
Sorterade och osorterade tankar och åsikter
Bullshit Bulletin

Ulrika Goods blogg hittar du här

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.