Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 17 maj 2010, 09:33
Spelbolaget Unibet kommer att sända reklam live i samband med Champions League-finalen mellan Bayern München och Inter på lördag.
Filmen kommer både alltså både produceras och sändas i halvtidsvilan. Innehållet i filmen kommer att påverkas av vad som hänt i matchen. Har till exempel en spelare gjort två mål går det att satsa på möjligheten för ett hat-trick. Filmen blir en final för Unibets kampanj för vadslagning live.
– Jag kan inte se en bättre avslutning på vår livebetting-kampanj än att presentera vår produkt och samtidigt leverera speltips live under pågående Champions League-final. Vi lever som vi lär, säger Håkan Jerner, Sverigechef på Unibet i en kommentar.
Filmen kommer att produceras i en studio som ligger vägg-i-vägg med Champions League-studion på Viasat. Perfect Fools och Bright producerar filmen.
Tobias Rydergren