Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Unicef kampanjar för varje unge

Publicerad: 7 april 2010, 14:04

”Allt stort börjar med något litet”. Det är parollen i Unicefs senaste kampanj- För varenda unge.


Ämnen i artikeln:

UnicefForsman & Bodenfors

UNICEFS årliga kampanj- För varenda unge löper under april månad. Som tidigare är det Forsman & Bodenfors som står bakom kampanjen som går i film, print och radio.
– Det vi vill lyfta fram med kampanjen och visa på är att allt börjar någonstans, och att alla kan göra skillnad, säger Andreas Engstrand, projektledare på Forsman & Bodenfors.
– Även om det här inte är första kampanjen vi gör för Unicef, och inte heller för Unicef-nålen, så är det likväl viktigt att försöka ”fylla” nålen med budskapet att allt gör skillnad, och att jag som individ kan påverka.

Återigen är TV4 en av flera samarbetsparter, däribland även Expressen, H&M, IKEA och Apoteket.
Filmen har gjorts av filmaren/regissören/klipparen Johan Söderberg, produktionsbolag har varit Adamsky.

Fakta

Projektgrupp Forsman & Bodenfors: Andreas Engstrand, projektledare, Magnus Kennhed, byråproducent, Karin Frisell, art director, Jacob Nelson, copywriter, Yara Antilla, produktionsledare, Henrik Dufke, copywriter, Thibault Gerard, art director.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

UnicefForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.