Nyheter
Unik sammanställning visar: KD spenderar mest på attackannonser i digitala kanaler
Publicerad: 3 juni 2022, 11:54
Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor.
Foto: Nils Petter Nilsson / TT
Lag och ordning dominerar partiernas digitala annonser inför valet, och att oppositionen spenderar mer på attackannonser än andra partier. Kristdemokraternas strategi sticker ut. ”Efter valet kommer vi ha svart på vitt vem som gjorde rätt”, säger Olof Gränström, analytiker på Whispr group.
Ämnen i artikeln:
KristdemokraternaSocialdemokraternaSverigedemokraternaLiberalernaCenterpartietVänsterpartietModeraternaPolitikDigital marknadsföringMetaToppnyheterWhispr groups digitala Valbarometer är den största undersökningen kring av vad partier spenderar på digital reklam på Facebook, Instagram och Messenger. Valbarometern baseras på importerad data om all politisk annonsering
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.