Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Unik sammanställning visar: KD spenderar mest på attackannonser i digitala kanaler

Publicerad: 3 juni 2022, 11:54

Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch Thor.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT

Lag och ordning dominerar partiernas digitala annonser inför valet, och att oppositionen spenderar mer på attackannonser än andra partier. Kristdemokraternas strategi sticker ut. ”Efter valet kommer vi ha svart på vitt vem som gjorde rätt”, säger Olof Gränström, analytiker på Whispr group.


Ämnen i artikeln:

KristdemokraternaSocialdemokraternaSverigedemokraternaLiberalernaCenterpartietVänsterpartietModeraternaPolitikDigital marknadsföringMetaToppnyheter

Whispr groups digitala Valbarometer är den största undersökningen kring av vad partier spenderar på digital reklam på Facebook, Instagram och Messenger. Valbarometern baseras på importerad data om all politisk annonsering

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.