Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

United Screens inleder säljsamarbete med Fremantle

Publicerad: 28 Maj 2018, 07:42

Framöver kommer United Screen representera och sälja FremantleMedias internationella räckviddsmiljö på Youtube. Avtalet gäller inte de svenska produktionerna Bonde söker fru, Talang och Idol


Ämnen i artikeln:

Fremantle

Produktionsbolaget FremantleMedia verkar globalt och tar varje år fram över 11 000 timmar innehåll som sänds i cirka 420 program. På den svenska marknaden är man kanske mest känd för produktionerna av Talang, Idol och Bonde söker fru som alla sänds i TV4.

Formaten tas även ut på Youtube där nätverket United Screens nu kommer representera och sälja FremantleMedias:s räckvidd till annonsörer på den nordiska marknaden. Försäljningen kommer dock inte att innefatta de produktioner som FremantleMedia gör i samarbete med TV4, utan internationella versioner som American Idol.

– Avtalet med United Screens gäller vårt internationella Youtube-innehåll och vissa lokala produktioner. Vi är stolta över att tillsammans med United Screens kunna erbjuda annonsörer och varumärken en kvalitetssäkrad och brand safe-miljö genom vårt Youtube-innehåll i för deras annonsering i de nordiska länderna, säger Samantha Glynne, vice president, branded entertainment, FremantleMedia, i ett pressmeddelande.

UPPDATERING: I en tidigare version av artikeln förekom felaktiga uppgifter om att United Screens skulle sälja på innehåll från TV4, uppgifter som förekom i det pressmeddelande som skickades ut från United Screens. Dessa uppgifter stämmer alltså inte.

2017 hade FremantleMedia 26 miljarder visningar och 57 miljoner prenumeranter på sina 296 Youtube-kanaler.

– Vi är glada över att inkludera FremantleMedias TV-produktioner i vårt erbjudande till annonsörer på United Screens brand safe Youtube-nätverk i Norden. Vi har redan idag en veckoräckvidd på 2,2 miljoner i Sverige. Det innebär att när annonsörer kommer till oss har vi möjlighet att möjlighet att placera deras reklamfilmer på produktioner på produktioner som American Idol, säger Natalie Tideström Heidmark, försäljningschef Sverige, United Screens.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Fremantle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.