Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

United Screens och Splay One blir återförsäljare till YouTube i Sverige

Publicerad: 26 November 2018, 10:02

Båda blir återförsäljare för hela annonslagret till videoplattformen.


Ämnen i artikeln:

United ScreensSplay OneYoutube

Youtube har större daglig räckvidd i målgruppen 18-44 år i Sveriges än samtliga kommersiella TV-kanaler. Vidare är Youtube enligt internetstiftelsen i Sveriges rapport Svenskarna och Internet Sveriges största videotjänst på nätet; 87% av svenskarna tittar på Youtube.

– För oss är det här ett kvitto på att vi verkligen tillför ett värde för annonsörer och Google. Vårt fokus på kvalitets- och annonsörsvänligt innehåll har skapat en enorm efterfrågan på vårt egna annonslager på YouTube och vi är i princip utsålda. Genom samarbetet med Google får vi tillgång till hela annonslagret på YouTube och kommer därför kunna erbjuda fler annonsörer möjlighet att jobba med oss, säger Vigor Sörman, VD och grundare av Splay One, i ett pressmeddelande.

– Avtalet innebär att vi nu kan ta emot alla annonsörer som efterfrågar mycket stor kommersiell räckvidd och volym för sina reklamfilmskampanjer, och som hittills kanske enbart kunnat köpa reklamkampanjer på TV. Vi ser fram emot att kunna presentera Youtube Reach för alla TV-köpare och erbjuda årsavtal motsvarande de traditionella linjär-TV-kanalernas räckvidder, kommenterar Nicole Haman, global försäljningschef på United Screens.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.