Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Upp till kamp mot matbluffen

Publicerad: 9 mars 2010, 10:37

70-talets tallriksmodell håller inte längre. För att få i dig all näring du behöver bör du tillföra kosttillskott. Det är budskapet i Lifes första nordiska kampanj som går upp nu i veckan.


Ämnen i artikeln:

Life EuropeRöjning

Kampanjen kommer att gå både i print och utomhus.

Kampanjen kommer gå utomhus och i dagspress i Sverige, Norge och Finland. Den följs upp i kedjans 440 butiker och på webben.
– Det är en kampanj som vi jobbat med sedan i höstas. Copywritern Per Robert Öhlin har gjort ett hästjobb när han tagit fram alla fakta som kampanjen baseras på, säger Göran Broberg på Lifes reklambyrå Röjning.

Life har hämtat uttrycket från gamla skolaffischer – och det är just arvet från 70-talets utbildning som kampanjen nu vill granska.
– Då fick man lära sig att äta enligt tallriksmodellen för att få i sig all näring. Men idag räcker inte det. I alla fall inte om du lagar halvfabrikat från matindustrin – och de gör de flesta svenskarna. Tiden man lägger på matlagning har gått från två timmar till 15 minuter.

För att få den rätta skolaffischkänslan har illustratörerna Sara Cheung och Andreas Bennvik kontrakterats. Kampanjen startar nu i helgen.

Arbetsgrupp: Life

Ansvarig Life: Thomas Johansson

Arbetsgrupp. Röjning
CD:  Göran Broberg
Copy:  Per Robert Öhlin, Charlotte Wik
AD:  Joakim Hinders
Planner: Georg Sivert
Produktionsledning: Lisa Hammarstrand, Lotta Ericsson

Illustrationer: Sara Cheung, Andreas Bennvik

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Life EuropeRöjning

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.