Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Utomhus och bio vinnare i annonsmörkret

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Utomhusreklam och bio. Det är de två enda annonsmedier som har en positv utveckling i år jämfört med förra året. Det visar färska siffror från IRM.


IRM presenterar i dag nettoinvesteringarna för oktober månad och den nya stiatistiken visar att det har sålts reklamutrymme för drygt 12 miljarder kronor under årets första tio månader. Det är en försämring med 6,6 procent jämfört med förra året.Två annonsmedier går mot strömmen. Det är utomhus som har ökat med 6,4 procent och Bio vars ökning är 5,6 procent. Annars är utvecklingen negativ. Fackpress minskar mest med ett tapp på 16,1 procent följt av dagspress (-8,1), radio (-7,4), populärpress (-4,2) och tv (-3,0).De totala reklminvesteringarna i oktober uppgick enligt IRM till 1,5 miljarder kronor. Det är en liten ökning med 0,7 procent jämfört med oktober förra året.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.