Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

V satsar på kollektivtrafiken

Publicerad: 17 Augusti 2010, 11:53

Vänsterpartiet lägger nio miljoner kronor på sin kampanj med budskapet ”Håll ihop”. Mest krut ligger på kollektivtrafiken.


Ämnen i artikeln:

Val 2010Lars OhlyVänsterpartiet

Två av Vänsterpartiets valaffischer.

Vänsterpartiet presenterade sina valaffischer i helgen. Budskapet är ”Håll ihop” och ska förmedla vikten av välfärden.

– Vi ville att våra valaffischer skulle kännas positiva och lekfulla. Med klossarna och händerna vill vi visualisera att vi vill bygga något gemensamt, säger Lars Ohly i ett pressmeddelande.

Den totala budgeten är nio miljoner kronor, enligt Uje Brandelius som är pressekreterare hos Vänsterpartiet.

– Vi hade så klart gärna haft en större budget, säger han.

Fokus kommer att ligga på affischering i kollektivtrafiken och traditionell valaffischering av partiets aktivister. Inga utomhustavlor har köpts. När det gäller tv-reklam har Vänsterpartiet inte gjort någon egen film. Istället har de köpt plats för de röd-grönas gemensamma film som presenteras idag.

– Vi kommer att berätta mer då, säger Uje Brandelius.

Någon exakt siffra för hur mycket V har bidrag till den gemsamma kampanjen med S och MP vill ha inte uppge. Men det rör sig om ”några miljoner”.

Partiet kommer också att trycka en gratistidning som kommer att delas ut på stan. Även den med titeln ”Håll ihop”. Dessutom tillkommer en broschyr med namnet ”Vi är vänstern” och DR som kommer att skickas till de flesta svenska hushåll. 

Vänsterpartiets reklambyrå är Electric Boogie.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.