Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Var 2018 året då den organiska räckvidden dog?

Publicerad: 12 februari 2019, 07:58

Jakob Rydberg och Jakob Mjöbring.

Denna vecka blickar podden "Digital marknadsföring i spenaten" bakåt och summerar det som hände 2018 inom såväl sociala medier och digital marknadsföring samt content och PR.


Ämnen i artikeln:

Digital marknadsföring i spenaten

– När vi summerar och jämför 2017 och 2018 ser vi en stor skillnad och att vi nu får mycket mindre organisk räckvidd på både Facebook och Linkedin, säger Jakob Mjöbring på Punkt PR. Man har länge sagt att det endast är "pay to play", men jag har inte riktigt ställt upp på att det har varit så, framförallt inte för våra lokalt stark förankrade kunder, men nu tycker jag mig se det även för dessa kunder.

Förutom att summera sociala mediernas utveckling under 2018 pratar Jakob och Jakob också om trenderna de har sett inom webbutveckling samt om hur rörligt fortsätter att bli det självklara första valet inom digitala marknadsföring, och vilka nya krav det ställer på de som arbetar med marknadsföring.

– Vi måste börja coacha i allt ifrån hur man för sig framför kameran, hur man pratar och hur man ska berätta sin historia, berättar Jakob Rydberg på Contentbyrån. Det är ju en viktigt del idag, att få folk att kunna hantera och agera framför kameran.

Lyssna på alla avsnitt av Digital marknadsföring i spenaten här!

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.