Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Varför bygger alla contentbyråer just nu?

Publicerad: 4 September 2019, 07:05

Jakob Rydberg tillsammans med poddkollegan Jakob Mjöbring

Podcasten Jakob & Jakob gör comeback och sätter tänderna i frågan varför många stora reklam- och kommunikationsbyråer väljer att starta upp sina egna contentavdelningar.


Ämnen i artikeln:

Digital marknadsföring i spenaten

Podden Jakob & Jakob är tillbaka efter sommaruppehållet med ett nytt kortformat med aktualiteter som kommer att varvas med längre avsnitt med gäster och fördjupningar.

Höstens första avsnitt handlar om beskedet att F&B och flera andra stora kommunikationsbyråer startar contentbyråer. Begreppet dök upp i början av 2012 i Sverige men nu händer alltså något. Hur påverkar det här byråvärlden i norr och utanför storstäderna? Ser vi samma trender där eller har vi andra förhållanden? Om detta diskuterar Jakob Mjöbring från Punkt PR och Jakob Rydberg från Contentbyrån.

Lyssna på avsnittet nedan och se alla avsnitt här!

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.