Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Vargen tog hem fastighetsjätte

Publicerad: 14 mars 2008, 13:16

Europas största fastighetsmäklarkedja valde Vargen som sin nya reklambyrå. Samarbetet kommer att börja märkas i april när en ny bolåneprodukt ska lanseras.


Europas största fastighetsmäklarkedja ERA ska i vår börja profilera sig på den konkurrensutsatta fastighetsmarknaden. Man har i en upphandling valt Vargen för att nå ut med sitt budskap.

–    Vargen har presenterat en kreativ och genomtänkt plattform för ERAS kommunikation, säger Jens Broström, marknadschef på ERA i ett pressmeddelande.

Företaget kom till Sverige år 2000 och har 90 kontor på 67 orter, från Umeå i norr till Malmö i söder. Samarbetet med Vargen kommer att börja märkas av i april när en kampanj för en ny bolåneprodukt ska lanseras.

–Det kommer att bli en klart tydligare profil utåt, säger Olle Borgstav, projektledare för Vargen, till Resume.se.

Arbetsgruppen på Vargen består av projektledare Olle Borgstav, copywriter Micke Ahlsén, AD Maria Ferdelt och produktionsledare Helena Sandström.

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.