Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Värsta reklamen jag har sett i mitt liv"

Publicerad: 26 augusti 2009, 10:54

Reklamen för Mekonomen Direkt vinner sannolikt inget Guldägg.
Det struntar nog vd Håkan Lundstedt i.
Försäljningen har nämligen ökat med 17 procent.


Idag lämnade Mekonomen sin delårsrapport. Den visade att både försäljningen och vinsten ökar. Och reklamen för Mekonomen Direkt är en stor del i ökningen.
”Satsningen på Mekonomen Direkt har varit en betydande faktor i omsättningsökningen på 17 procent i
Sverige under det andra kvartalet jämfört med föregående år”, skriver Håkan Lundstedt i en kommentar.

Men reklamfilmerna för Mekonomen Direkt sågas friskt. På Youtube finns några av filmerna. Där står bland annat att läsa.
”Värsta reklamen jag har sett i hela mitt liv! och inte nog med det, dom fortsätter med samma koncept nu om nå jävla barnstolar!”.
”Så sjukt cheesy reklam så det är inte sant!”

Ulrika Good, copywriter på Goss sällar sig till kritikerna.
”Här är en alternativ pay off till Mekonomen: "Vi gör ditt teveliv vidrigare"”, skrev hon på Twitter nyligen.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.