Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Varumärkeschefen lämnar H&M

Publicerad: 19 juli 2010, 09:31

H&M:s globala varumärkeschef hoppar av sin tjänst och lämnar företaget, berättar Dagensmedia.se. – Han har gått vidare och söker nya utmaningar, säger Sarah Jerngren på H&M:s presstjänst.


Ämnen i artikeln:

H&M

Jörgen Andersson söker nya utmaningar. Foto: Stefan Borgius.

Jörgen Andersson blev marknadschef på H&M 2001. Innan dess har han bland annat varit landschef i Schweiz , inköpsekonom och divisionschef. Hans karriär på företaget inleddes dock som butiksbiträde.

På H&M vill man inte kommentera vem som kommer att ersätta Jörgen Andersson, eller om rekryteringen kommer att ske internt eller externt.

– Vi ser över organisationen nu och vi får se helt enkelt, säger Sarah Jerngren.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

H&M

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.