Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans Affärer anlitar Nxt sthlm

Publicerad: 10 Januari 2008, 08:46

Veckans Affärer har anlitat dm-byrån Nxt sthlm i jakten på nya prenumeranter.


Webb, dr och e-post är de viktigaste kanalerna när Nxt sthlm ska hjälpa Veckans Affärer att hitta nya prenumeranter och samtidigt behålla de gamla. Tidningens mål är att nå fler kvinnliga läsare och att öka antalet läsare i gruppen yngre beslutsfattare.

Veckans Affärer har en upplaga på 35 800 exemplar och 26 000 prenumeranter. Enligt Orvesto Konsument 2007:2 har tidningen en räckvidd på 125 000 läsare.

– Vi har sedan tidigare många uppdragsgivare som har kvinnor som sin primära målgrupp och vi har även genomfört ögonrörelsestudier (Eyeflow) som visar att det finns skillnader i hur kvinnor och män tar till sig reklambudskap. Som specialister på DM och prenumerationsdrivande aktiviteter, tycker vi att det är roligt att få arbeta med en ny uppdragsgivare, som är ledande i sin bransch, säger Nxt sthlm:s vd Magnus Widgren i en kommentar.

Nxt sthlm har i samma veva rekryterat projektledare Niclas Franzén från Direktmedia.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.