Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Veckans Affärer gör tv-reklam

Publicerad: 28 september 2009, 12:29

Veckans Affärer gasar mitt i krisen. Under två veckor kommer tidningen att marknadsföra sig i TV4 för att bygga varumärke och prenumerationsstock.


Ämnen i artikeln:

Veckans AffärerMartin Mellgren

Martin Mellgren, marknadschef på Veckans Affärer. Foto: Resumé

Kampanjen kommer att rulla under två veckor och tidningen har köpt reklamtid på bästa sändningstid.
– Vi kommer att synas i samband med Parlamentet och TV4 Nyheterna, säger marknadschefen Martin Mellgren.

Vad är syftet med kampanjen?
– Vi har ett erbjudande om provprenumeration som vi hoppas mint 500  ska nappa på. Sedan ska vi också bygga varumärket.

Det låter som en högkojunkturskampanj?
– Vi har gjort produktionen inhouse, så det är inte så dyrt. Men det är klart att det är kul att gasa, när många andra bromsar.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.