Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 28 september 2009, 12:29
Veckans Affärer gasar mitt i krisen. Under två veckor kommer tidningen att marknadsföra sig i TV4 för att bygga varumärke och prenumerationsstock.
Martin Mellgren, marknadschef på Veckans Affärer. Foto: Resumé
Kampanjen kommer att rulla under två veckor och tidningen har köpt reklamtid på bästa sändningstid.
– Vi kommer att synas i samband med Parlamentet och TV4 Nyheterna, säger marknadschefen Martin Mellgren.
Vad är syftet med kampanjen?
– Vi har ett erbjudande om provprenumeration som vi hoppas mint 500 ska nappa på. Sedan ska vi också bygga varumärket.
Det låter som en högkojunkturskampanj?
– Vi har gjort produktionen inhouse, så det är inte så dyrt. Men det är klart att det är kul att gasa, när många andra bromsar.
Tobias Rydergren