Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Veckans Affärer visar bästa siffrorna på fem år

Publicerad: 25 februari 2011, 10:47

Veckans Affärer presenterar det bästa resultatet på mycket länge med den bäst betalda upplagan på fem år. Tidningen har ökat sin betalda del med 30 procent från förra året.


Ämnen i artikeln:

Veckans AffärerMartin Mellgren

Martin Mellgren. Foto: Veckans Affärer

– Vi är jätteglada över det här, vi har jobbat länge för det och vi tjänar betydligt mer pengar än tidigare. Det var tuffare under lågkonjunkturen såklart men nu har det vänt på upplagefronten. 2010 värvade vi dessutom 30 000 nya prenumeranter, så vi märker att det finns ett sug och betalningsvilja där ute, säger Martin Mellgren, marknadschef på Veckans Affärer, till Resume.se.

Smartare marknadsföring och billigare kampanjer är två faktorer som ligger bakom tidningens kanonresultat. De har även dragit ner på friexemplaren och ökat med i snitt 4500 betalda exemplar per utgåva.

–    Vi har även ändrat vår upplagestrategi som går ut på att minska friexemplaren till förmån för betald upplaga. Förändringarna verkar ha tagits emot på ett bra sätt från våra läsare med tanke på att vi även höjde priset på tidningen med 27 procent förra året.

Hur ser framtiden ut?
- V     i vet att vi är en tidning som är värd att betala för, och det har våra läsare visat att de också tycker  så detta är en långsiktig strategi. Vi tänker fortsätta på samma spår att minska på friexemplaren förutom när det gäller för högskolor och studenter, där sponsrar vi gärna med tidningen för att hjälpa deras plånbok lite.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.