Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Veckorevyn byter marknadschef

Publicerad: 2 juni 2008, 14:12

Mia Forsell gjorde en upphandlling av reklambyrå åt Veckorevyn och drog igång en tung sommarkampanj. Nu väljer hon att lämna tidningen för Allt om mat. Ersättaren tar man från IDG.


I våras gick Veckorevyn ut med en reklambyråpitch som vanns av Sweet Williams. Häromveckan  berättade man om byråns första arbete som resulterat i en bred sommarkampanj där tidningen förpackas som en godispåse. Kampanjen ska gå över hela Sverige och för den producerar man fyra sommarnummer  på olika teman: ”Stil”, ”Sommar”, ”VR:s Lilla Rosa” och ”Kropp”.

I morgon ska det första numret släppas i butik. Dagen innan väljer marknadschefen Mia Forsell att berätta om beslutet att lämna Veckorevyn för Allt om mat.

– Hon har fått ett bra erbjudande, säger Louise Bratt, chefredaktör på Veckorevyn.

– Det påverkar inte kampanjen som kommer att vara avslutad när Mia Forsell går vidare. Hon slutar i augusti, säger Louise Bratt.

Efterträdaren plockas från IDG. Annika Norberg har i två år varit marknadsansvarig på TechWorld som hon lämnar under sommaren. I augusti går hon till Veckorevyn.

– De ligger ganska långt ifrån varandra ämnesmässigt men har liknande utmaningar, vad gäller prenumerationsintäkter och lösnummerförsäljning. Det ska bli en spännande utmaning, säger Annika Norberg till Resume.se.

Resume.se har sökt Mia Forsell för en kommentar.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.