Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

”Vi är bäst i världen!”

Publicerad: 14 Maj 2009, 14:24

Det är mycket nu. Förra veckan guldpenna i One Show. I går guldstatyett i Clio Awards. Berghs utropar sig till världens bästa reklamskola just nu.


Ämnen i artikeln:

ClioBerghs

Från New York till Las Vegas. Det fanns ingen anledning för Berghsgrabbarna Gustav Johansson, Rasmus Keger och Erik Högfeldt att mellanlanda i Sverige efter utmärkelsen i One Show, New York förra veckan
I går kunde de hämta hem samma valör i anrika Clio Awards.

Dubbla guld gör att de utropar sig till världens just nu främsta reklamstudenter.
– Det är särskilt kul att vi har vunnit med ett koncept i kategorin "integrerad kampanj". Vi bryter ny mark genom att lösa traditionella kommunikationsproblem på ett nytt sätt, säger Rasmus Keger, ad .

Trion har jobbat med Fortum och presenterat en idé där bolaget startar ett gym där abonnenten kan reducera elräkningen genom att träna och själv bidra med kraftförsörjningen.
– Vi vill involvera människor i sin energikonsumtion, förklarar Gustav Johansson, AD.

– Vi ger människor ett kostnadsfritt gym där din energiförbrukning i fträning innebär en lägre elräkning, säger Erik Högfeldt, copy.

Har ni blivit uppvaktade av några arbetsgivare?
– Det är många stora byråer som sökt upp oss och velat att vi hör av oss. Det har bytts mycket kort. Det känns väldigt roligt, säger Rasmus Keger, till Resume.se.

Se Casefilmen nedan:

Även Hyper Island-studenterna Christian Söderholm och Dennis Rosenqvist blev belönade med Clio-statyetter. De fick två silver Interactive-kategori, att ställa bredvid deras guld och silver som duon fick för ett par veckor sedan vid Art Directors Clubs årliga gala.

Ett av de två silvren i Clio gäller den kampanj för Skara Sommarland som prisades vid Art Directors Club.
– Det är en idé som bygger på interaktion mellan parkens besökare och attraktioner. Vi insåg tidigt att Skara Sommarlands problem inte låg i deras reklam. Det handlade mer om att parken upplevdes som föråldrad, berättar Dennis Rosenqvist.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

ClioBerghs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.