Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Vi är mycket nöjda"

Publicerad: 12 juli 2010, 13:05

”Stadskampen” lades ner – två gånger. I fredags hade TV4 återigen premiär med ett lekprogram – Postkodkampen. 625 000 tittare samlade premiäravsnittet. – Sett över den procentuella delen av vår tittarandel är vi nöjda, säger Niklas Vestberg, exekutiv producent för programmet.


Foto:Tv4.se

I fredags, 20.00 hade TV4:s nya blöta programformat – ”Postkodkampen” premiär. En blandning mellan forna programmet "Stadskampen" och Kanal5:s "Wipeout".

Lite över en halv miljon, 625 000 tittare såg premiärprogrammet.

– Vi hade 30 procent tittare i vår målgrupp 12-59, vilket vi är mycket nöjda med. Det här är en bra start, speciellt också med tanke på det fina sommarvädret, säger Niklas Vestberg, exekutiv producent för Postkodkampen på TV4.

Stadskampen fick läggas ned två gånger om, ni hade något blygsamma 625 000, funkar formatet?

– Även om det är lite likt Stadskampen så är det här ett annat format och ett annat program som inte riktigt går att jämföras med Stadskampen. Den sändes också för väldigt länge sedan, och det har förändrats en hel del i tv-världen sedan dess.

I Postkodkampen möts åtta lag från lika många städer i vågade och blöta tävlingar. Programledare är Rickard Sjöberg.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.