Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Vi är Sveriges bästa klass på att kampanja"

Publicerad: 2 Mars 2010, 15:54

Hyper Islands studenter vill åka på skolresa till Amsterdam. Men pengarna räcker inte. Nu raggar eleverna sponsorer – med hjälp av minimala t-shirts.


Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Minimala t-shirts i Hyper Island kampanj

Bakom kampanjen ligger studenterna Ida Ragnarsson, Malin Altenby och Michelle Demåne. Målet är att få ihop pengar dels till en resa till Amsterdam för hela klassen och dels få pengar för att skapa en sajt, där studenterna kan marknadsföra sig mot nya arbetsgivare.

Resultatet är ”Help us grow” där studenterna, som ska bli experter på digital kommunikation använder sig av traditionell dr.
– Istället för att skicka ut ett vanligt brev ville vi väcka mer intresse. En nio centimeter liten, svart t-shirt stoppades till bristningsgränsen. På t-shirten står texten "Help Us Grow". På en tillhörande prislapp har vi i korta ord beskrivit vårt uppdrag och de olika sponsorpaketen. Det finns även streckkod och tvättråd, men som istället beskriver klassen mer än tröjan. Vi packade detta i silkespapper i en papperspåse och skickade till potentiella sponsorer över hela världen, säger Ida Ragnarsson till Resume.se.

Vad är syftet med kampanjen?
– Med kampanjen "Help Us Grow" vill vi visa att vi är en klass som hela tiden växer i den digital mediaindustrin, men denna gång behöver vi hjälp från sponsorer för att nå ända fram. Vi visar också att vi, trots vår digitala utbildning, att vi inte är rädda för analoga Det var värt 20 timmar vid symaskinen!

Vad är era styrkor i klassen?
– Vi är väldigt duktiga på det vi gör och vi är Sveriges bästa klass på att kampanja och profilera oss själva.

Daniel Nilsson

Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.