Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Vi har inga konkurrenter"

Publicerad: 1 mars 2011, 12:26

I januari startade mediebyrån Made 2 advertise shoppingportalen Barnshopping.se, nu har sajten 10000 unika besökare i veckan. I maj gör man en större lansering. – Vi har nästan inga konkurrenter, det är väldigt få som fokuserar på bara barnshopping, säger Madeleine Johansson, som driver sidan.


Foto: Barnshopping.se.

Barnshopping.se är tänkt att vara en mötesplats och en länk mellan barnbutiker och shoppingintresserade föräldrar och bloggare. Sajten ägs av mediebyrån Made 2 advertise och drivs av Madeleine Johansson och Madeleine Holmberg som just nu planerar sidans lanseringsfest som ska gå av stapeln i maj.

– Det har gått bra för oss hittills och det beror mycket på att vi riktar oss till en köpstark och attraktiv målgrupp. Det märks att det finns ett stort intresse även på annonsörssidan, säger Madeleine Johansson till Resume.se.

Hur kom ni på idén till sajten?
– Just nu finns det ungefär 400 barnbutiker på nätet och det är väldigt svårt att synas som butik. Dessutom är det svårt att hitta det man letar efter som konsument. Det var något som vi upptäckte själva när vi skulle shoppa barngrejer och det var så vi kom på idén att samla allt på en och samma sida.

Ett stående inslag på sidan är erbjudanden från många olika barnbutiker, blandat med nyheter om produktlanseringar och olika tester av nya produkter.

Har ni några konkurrenter?
– Egentligen inte eftersom det inte finns någon där ute som bara fokuserar på barnshopping. Det finns ju såklart sidor som till exempel familjeliv.se och liknande men de har mycket annat material på sina sidor som vi inte kommer att ha.

Barnshopping.se lanserades i januari och har ungefär 10000 unika besökare i veckan. Made 2 advertise AB är en mediebyrå som äger och driver webbportaler och bedriver annonsförsäljning.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.