Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Vi lanserar the real sheep product"

Publicerad: 12 november 2008, 13:20

Butiken Scottish House gör nu i december en satsning på att etablera sig som ett modemärke. Bakom kampanjen ligger reklambyrån Röjning, som anlitat stjärnfotografen Carl Bengtsson. – Vi lanserar the real sheep product, säger Göran Broberg i en passning till Tele2:s pågående kampanj.


Annonserna för Scottish House kommer att synas i modemagasin.

Butiken Scottish House drivs av Patrik McVey Gillion. Till en början importerade han en uppsjö produkter från Skottland. Men nu drar man ner på utbudet och satsar på att etablera sig med egna varumärket Scottisch House/Edinburgh.

– Det blir en klädlinje för män och en för kvinnor. Sedan kommer det också att finnas plädar som bär det egna varumärket, säger Göran Broberg som är vd på Röjning.

Kläderna kommer att marknadsföras i modemagasin med början i december. För kampanjen har fotografen Carl Bengtsson anlitats. Han är känd bland annat för att ha fotograferat för Nygårds Anna.
– Vi lade allt krutet på fotografen och modellerna, säger Göran Broberg.

Hur positioneras varumärket prismässigt?
– En Burburry-halsduk kostar 2 700 på NK. På Scotish House kostar en halsduk av samma kvalitet 700 kronor. Det är inga reapriser, men det är prisvärda produkter av hög kvalitet.

Vid sidan av klädkollektionen har Scottish House hittat en annan produkt som redan är en succé. Glencairnglaset som är framtaget för Whisky, säljer väldigt bra.
– Volymen är nu uppe i 60 000 glas om året. Bland annat säljs det på Designtorget.

Se en större version av annonsen för herrkollektionen

Se en stor version av annonsen för damkollektionen

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.